Piwny Radek

SpontanYuzu - Mikkeller



Mikkeller Spontan.. to seria lambików licząca sobie ponad 40 pozycji wyróżniających się wykorzystaniem różnego rodzaju dodatków w postaci owoców, warzyw, kwiatów czy też przypraw. Przyznam, że spontany chodziły za mną już od dłuższego czasu, aż w końcu przy okazji OMB udało mi się zdobyć wersję z dodatkiem yuzu. Sprawdźmy więc, co Mikkel wycisnął z tego połączenia.

Widzę:
Piwo wita nas złoto-pomarańczową barwą o wysokiej przejrzystości, dzięki czemu możemy obserwować liczne bąbelki pędzące ku powierzchni. Białą pianę tworzy niewielka warstwa utkana z mikropęcherzyków. Jej obraz utrzymuje się do końca degustacji, zaś każde zamieszanie szkłem rozbudza ją na nowo.
Ocena: 4.58/5

Czuję:
Trochę tych kwasów wypiłem, jednak nie spotkałem się jeszcze z takim aromatem. Nasuwa mi się tu na myśl określenie "czysty profil", co przejawia się w orzeźwiającym i pozornie prostym aromatem. Tymczasem zapach przypomina mi białe wino/szampan/cydr połączony z soczyście owocową bombą. Przede wszystkim jest tu pełno białych owoców pod postacią winogron, grejpfrutów i liczi, które zestawiono z cytryną, limonką oraz przede wszystkim yuzu. W tle kręcą się jeszcze dzikie nuty pod postacią octu winnego.
Ocena: 4.63/5

Smakuję:
Piwo jest bardzo kwaśne i rześkie zarazem, choć z drugiej strony wydaje się dość lekkie, wręcz sesyjne. Smak przypomina białe wino, lecz nie jest tak wytrawne, za to bardziej musujące i treściwsze. Oczywiście wszystko to poparte zostało potężną porcją cytrusów, które odpowiadają także za cierpkie wykończenie, zwieńczone odrobiną dzikich akcentów. Alkohol zamaskowany w iście mistrzowski sposób.
Ocena: 4.34/5

Słówko końcowe:
Mikkeller po raz kolejny zgotował mi nie lada niespodziankę. Spodziewałem się ostrego dzikusa wykręcajacego gębę, tymczasem otrzymałem złożony i niezwykle przyjemny kwas z ładnie odciśniętym dodatkiem, w tym przypadku yuzu. Przy takich wrażeniach jeszcze bardziej ciekawi mnie jak wypadają pozostałe pozycje z tej serii.. 

Ocena końcowa: 4.57/5
____________________________________
Lambic with Yuzu BA
Dania

Alc: 7.7%
Skład: słód (jęczmienny, pszeniczny), yuzu (3%), chmiel, drożdże
Termin do spożycia: 24.05.2027

Brak komentarzy

Prześlij komentarz